tisdag 16 mars 2010

139,?

Kan jag få en trumvirvell? Nån trumpet då? Nehe... Låt Clara och Willows blogg produktion presentera : Willow mätnings dag!

Måtte hon bara vara under D-ponny, annars får jag börja med dressyr säger mamma. Lite lockande är det med dressyr, Willan är riktigt fin! Fast hoppningen är väldigt rolig så vi får se... kl 11.00 skulle då Willow mätas, när jag går i skolan. Hela skoldagen spände jag mig, tänk om hon blev d-ponny! Bättre med stor C än liten D. Det blev inte lättare med att vi hade Tisdag (varje Tisdag serverar skolan fisk som mat) Urk! Det blev pasta med tonfisk sås. Det var gott om jag ska erkänna det men jag åt INTE tonfisken, jag bara doppade pastan i den! Jag och mina kompisar skojade som vanligt till det. Men den där krypande känslan att Willan kanske skulle bli D-ponny och tävla 10 centimeter mer än C kröp i magen. Inte för jag är hopprädd men att Willan har en fördel om hon tävlar med C-ponnies. Jag skyndade mig hem från skolan, och typiskt var inte mamma hemma. Telefonen är min räddning! Den som uppfann telefonen, jag älskar dig! Nervöst ringde jag till mamma.
-Hallå? Han hon säga innan jag avbröt henne.
Vi hade klarat det med 2 mm och veterinären sa att hon troligen skulle hålla sig under gränsen för C-ponnier. Ha ha, nu kan jag säga om folk frågar mig, är din ponny en D ?
- Nej, hon är en C 139,8! :D
Mamma hade ridit ut med Willow innan hon mättes i snön. Tur var väl det, mamma är räddaren i nöden. Willan var också spänd när hon mättes, först fick vetrinären henne att bli 143 ! Jag kan gissa att mamma fick panik. Men sedan slappnade hon av och höll sig till C ponnys!

Ha det gott!
/Clara och Willow :)

För er som inte förstått
Willan=Willow (Willows nya smeknamn :) )

3 kommentarer:

  1. Hej Skruttan!
    Vilken tur, men det var ju på gränsen. Kommer hon att växa mer?
    Sedan en kommentar om det där med maten i skolan. Du vet ju vad jag brukar säga, man kan inte säga att något är äckligt om man inte smakat först och pastan var ju faktiskt god fast du inte trodde det. Sedan är det viktigt att du äter ordentligt och "krallar" på dig lite så du kan "krama" om Willow ordentligt med dina ben oavsett om du ska satsa på hoppning eller dressyr. Du är jätteduktig idag men man kan ju alltid bli ännu bättre och Willow kan ju vara lite envis har jag förstått och behöver en fast hand och stadiga skänklar!!! Må så gott, hälsa Willow
    Stor kram från Mormor

    SvaraRadera
  2. Hej Clara!

    Jag fick min första C-ponny när jag var 11-12 av mamma o pappa Jag fick honom som 3,5 åring och red in honom mer eller mindre själv, dock med mamma o pappas hjälp och egen tränare. Hursomhelst så skulle han slutmätas och hamnade på 139.5 :))) Vilken tur. Var en superfin ponny verkligen, riktig drömponny, hette
    Great Grey Victory men vi kallade honom för Victory eller Vicke;)
    Kram Nina

    SvaraRadera
  3. Hej Clara
    Vad bra att Willan höll måttet som c-ponny.
    Så får vi hoppas hon stannar där tills hon ska slutmätas om två år :-)

    Hälsningar från Solveig
    på stuteri Lövsjöen

    SvaraRadera