lördag 4 juni 2011

3:a i LC:1

Jaaa! jag kom på delad tredje plats i LC:1! Jag red på 65,19% och det är skit bra för att jag gjorde två misstag!
1:a misstaget, fick inte till ngn ökning, men mamma sa att där hon stod så såg det ut som att hon längde steget lite men jag vet inte... Vi fick iaf en 6:a och det stod "ngt matt" på kommentaren och jag höll med!
2:a misstaget, Jag fick ingen galopp!!! Tur var att jag fick en 5:a på det och "står emot något" i kommentar, trodde jag bara skulle få en 4:a

Tydligen fick vi till en jättefin halt när vi skulle vända över och halt stillastående ca 6 sek, men jag väntade inte i 6 sek, var för snabb!

Domaren var rätt låg i poäng, de flesta kom under 60% vi i placering tror jag var de enda över 60%, 3 stycken alltså. Dessutom tror jag domaren gillade oss som ekipage.

Mina vägar blev as-dåliga! Jag var jätte nervös men så här skrev domaren på kommentarrutan längst ner:
"Härlig ponny m. fin gång som när den visar lite mer energi kommer att bli super! Träna vägar, där finna många poäng att plocka, Lycka till!"

Jag gillar när domare skriver bra kommentarer som ger en saker man ska öva på men också uppmuntrande. Och jag tänker såhär, och jag kan rida ihop 176 poäng med två misstag och halvdöd/nervös häst, tänk vad bra det blir när vi båda har mer rutin!

Det där med energin håller jag med om! Willan var underbar på framridningen, allt stämde! Vi fick t.o.m till en skit bra ökning!

På banan "dog" hon lite, energin sjönk ner, då var både jag och hon nervös men sen släppte det mer och mer, men det är bara att ut och tävla mer dressyr.
Senast vi tävlade i dressyr var i höstas. Men hem fick vi med oss en gul rosett, en plakett (som vi har satt upp på den framtida plakett väggen i vårat stall, tyvärr än så länge ensam...) en liten påse mini-plopp (som vi gottade i oss på väg hem), snicker work wear sockor, reklam ( :P ) SEB nyckelband och knäckebröd, och ett armband sponsrat av medlemmarna i klubben på Hagbylund.
Jag åker gärna tillbaks på Hagbylund och kan tipsa andra om den klubben!
Bra funktionärer, snälla och trevliga, bra tävlingsplats när det är fint väder!

Tack Snälla Tuva som hängde med idag, du är en klippa! ALLT går skitbra när du är med, turknoppen funkade nog bäst i dressyr ;] .

Tack Bettan för Alla braiga tips och för dina skitbraiga lektioner!!!

Tuva tog även med kameran och knäppte några bilder, hoppas att man kan få några så ni får se. Jag tog med min lilla kamera med typiskt mamma att inte fota!

Aja, ha det gött!
/Clara

1 kommentar:

  1. Bra jobbat, jättestort grattis!! Det kan ju vara att hoppningen fungerar bättre om ett tag också :)

    Mvh Solveig Maurtvedt
    www.lovsjoen.se

    SvaraRadera