torsdag 2 juni 2011

Dressyr lektion för Bettan

Nu har vi ridit en lektion för Bettan igen, det var en tid sen vi red senast (förra året...)

Willan var superfin! Vi glömde kameran hemma så tyvärr inga bilder, om jag har glömt att berätta att vi har hittat kamera laddaren kan jag berätta det nu!
Den låg i en låda på Axels rum! Alltid när den är borta ligger den där, jag vet inte hur den kommer dit, har den egna ben? Han kom fram med den i handen och frågade om det var min laddare. Jag blev jätte glad, den var väldigt saknad!

Men nu till dressyren,
Vi tränade på mycket med att få igång bakbenen, jag fick jätte många tips! När man får igång "bakkärran" på Willow fungerar ALLT! Vi fick också till en superfin ökning.
Så det är väl det jag ska göra på framridningen för att det ska gå bra inne på banan. Hur det än går där inne på banan bryr jag mig inte om, oftast kommer det mycket bättre ryttare med super fina ponnyer som brukar tävla högre klasser och tippar ner oss lite mindre duktiga, men det är inget att göra åt. Jag tävlar mot mig själv och försöker slå procenten vi red på när jag red LC:1 förra gången på en tävling. Tror det var 57,något (?)Tror vi red de programmet i höstas.

Vi har även flyttat hästarna till vårt egna stall nu igår, gissa om Willan blev överlycklig över att få en gräshage!?. Stallet är nybyggt och jätte fint! Willan tycker att det är lite läskigt att spola benen men nu när vi får spolspilta får vi väl ta och träna bort det.

Jag försökte klura ut ett schema för Willan den här veckan men allt blev knepigt men att flytta hästarna och tävlingen på Lördag, så förhoppningsvis så blir det ett nästa vecka.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar